Elektroniskie rēķini (Biežāk uzdotie jautājumi)

Kā var pieteikties e-rēķiniem?

E-rēķinam var pieteikties :

  • elektroniski www.rekini.lv autorizējoties:

    • ar rekini.lv lietotāja vārdu un paroli, ja esat rekini.lv lietotājs ,

      1.attēls

    • ar savu internetbanku.

  • Luminor | Nordea, Luminor | DNB, PrivatBank, Norvik banka, Meridian Trade Bank un Citadele banka internetbankās, izvēloties sadaļu „E-pakalpojumi”.
    rekini.lv sistēmā sadaļā E-rēķinu pieteikumi (att.2.-1) , sarakstā Uzņēmums (att.2.-2) izvēloties uzņēmuma nosaukumu, kura rēķinus vēlaties saņemt elektroniskā veidā.

    2.attēls

Tālāk sadaļā “E-rēķinu pieteikumi”

3.attēls

izvēlas atsevišķu Uzņēmumu, kura rēķinus vēlaties saņemt :

4.attēls

vai “Universālo pieteikumu” visu pašlaik un nākotnē iespējamo rēķinu/dokumentu saņemšanu elektroniski:

5.attēls

Kas ir nepieciešams e-rēķinu apskatei?

Lai aplūkotu e-rēķinus, datorā jābūt uzstādītai programmai Adobe Reader. Ja dators ir kāda uzņēmuma tīklā, palūdziet palīdzību savam sistēmas administratoram, vai arī lejupielādējiet šo programmu bez maksas no interneta lapas www.adobe.com.

Rēķins Adobe PDF formātā ir vienāds ar papīra formātā sagatavoto dokumentu. Daži Uzņēmumi piedāvā saviem klientiem saņemt e-rēķinus arī papildus formātos (XML, CSV).

Kā var apmaksāt e-rēķinu Rekini.lv sistēmā?

Rekini.lv sistēmā e-rēķinus var apmaksāt sadaļā Rēķini/Dokumenti, uzklikšķinot uz Apskatīt, tad kreisajā pusē izvēloties piedāvāto internetbanku (Seb banka, Swedbanka, Luminor | DNB, Luminor | Nordea, Norvik banka un Citadele banka) ikonu, vai uzklikšķinot uz ikonas „Maksā ar karti”.

Kā es uzzināšu, ka man ir sagatavots jauns e-rēķins?

Katru reizi, kad Jums apskatei būs izveidots jauns e-rēķins, Jums tik nosūtīta e-vēstule uz Jūsu norādīto e-pasta adresi. Vēstulē būs hipersaite, kas ļaus uzreiz piekļūt konkrētajam rēķinam. Būs nepieciešams tikai ievadīt rekini.lv paroli.

Ja e-rēķins paliks neapskatīts un tuvosies tā apmaksas datums, sistēma rekini.lv, atkarībā no uzņēmuma nosacījumiem, nosūtīs Jums atkārtotu paziņojumu - atgādinājumu.

Nav saņemts paziņojums par e-rēķinu uz e-pasta adresi. Vai ir iespējams pārsūtīt paziņojumu vēlreiz?

Ja paziņojums par e-rēķinu nav saņemts, Jums ir iespēja autorizēties rekini.lv, kur zem Jūsu lietotāja vārda glabājas visi elektroniskā veidā sagatavotie dokumenti par pēdējiem 6 mēnešiem.

Ja vēlaties, lai paziņojumu pārsūta atkārtoti, lūdzu rakstiet pieprasījuma e-vēstuli uz e-pasta adresi info@rekini.lv vai helpdesk@rekini.lv

Vai ir iespējams elektroniskā veidā sagatavotos rēķinus aplūkot e-vēstules pielikumā (Attachment)?

Tas ir iespējams, ja attiecīgais sadarbības uzņēmums ir vienojies ar Fitek par iespēju nosūtīt rēķinu e-vēstules pielikumā. Pieteikt e-rēķina saņemšanu e-vēstules pielikumā var:

  • Uzklikšķinot uz hipersaites, „Ja Jūs vēlaties turpmāk saņemt e-rēķinu e-pasta vēstules pielikumā, lūdzu uzklikšķiniet šeit”, ja tāds ir norādīts paziņojumā par jaunā e-rēķina sagatavošanu;
  • sazinoties ar uzņēmumu, kura rēķinus vēlaties saņemt;
  • rakstot e-vēstuli ar pieprasījumu uz e-pasta adresi info@rekini.lv vai helpdesk@rekini.lv.

Pieprasīju jaunu pagaidu paroli, bet informācija nav saņemta. Kāds tam var būt iemesls?

E-pasta adrese, kas tiek norādīta piesakoties pirmā e-rēķina saņemšanai, Sistēmā tiek definēta kā galvenā e-pasta adrese, uz kuru tiek sūtīts lietotāja vārds un parole. Iespejams, piesakoties uz nākamo e-rēķinu ir norādīta cita e-pasta adrese (atšķirīga no galvenās). Lai saņemtu jaunu pagaidu paroli, lūdzu rakstiet pieprasījumu uz e-pasta adresi info@rekini.lv Vai helpdesk@rekini.lv.

Pēc vairākiem neveiksmīgiem mēģinājumiem ievadot paroli, parādās paziņojums "Jūsu norādītie lietotāja vārds/parole nav derīgi". Ko šajā situācijā darīt?

Šajā situācijā Jums ir iespēja pieprasīt jaunu pagaidu paroli, uzklikšķinot uz hipersaites, kas norādīta paziņojumā par jauna e-rēķina sagatavošanu, vai rakstot pieprasījuma e-vēstuli uz e-pasta adresi info@rekini.lv Vai helpdesk@rekini.lv

Kā var nomainīt e-pasta adresi, uz kuru turpāk vēlos saņemt paziņojumus par e-rēķiniem?

E-pasta adresi var nomainīt rekini.lv sadaļā "Uzstādījumi" -> "Profils"

Kur var redzēt savu lietotāja vārdu?

Kļūstot par Fitek sistēmas rekini.lv e-rēķinu saņēmēju, uz e-pasta adresi tiek nosūtīta e-vēstule, kurā ir norādīti lietotāja vārds un pagaidu parole. Ja šāda vēstule nav saņemta, lūdzu rakstīt pieprasījuma e-vēstuli uz e-pasta adresi info@rekini.lv vai helpdesk@rekini.lv.

Lietotāja vārds sastāv no 8-10 lielajiem burtiem. Uzklikšķinot uz paziņojumu par jauno e-rēķinu, lietotāja vārds automātiski parādās autorizācijas lapā. Gadījumā, ja pasta programma izveido "bojātu" vai "neaktīvu" saiti, savus e-rēķinus varat apskatīt rekini.lv.

Kā var nomainīt lietotāja vārdu?

Lietotāja vārdu var nomainīt rekini.lv sadaļā "Uzstādījumi" -> "Profils"

Cik tas maksā?

E-rēķini saņēmējam ir bezmaksas.

Atsevišķos gadījumos uzņēmums var ņemt no Jums papildus maksu, ja izvēlaties rēķinu saņemt divos veidos: pa pastu un elektroniski. Jautājiet savā uzņēmumā!

Kā var atteikties no e-rēķina saņemšanas?

No e-rēķina saņemšanas var atteikties:


1. solis

Atsūtot no e-rēķina saņemšanas adreses vēstuli uz Fitek klientu atbalsta e-pasta adresi helpdesk@rekini.lv,

vai

portālā rekini.lv autorizējoties:

  • ar lietotājvārdu un paroli, ja esat šīs sistēmas lietotājs;

  • izmantojot savu internetbanku, ja esat Fitek sadarbības banku internetbankas lietotājs, E-pakalpojumu sadaļā izvēloties portālu rekini.lv;

1.attēls


2. solis

Sadaļā "E-rēķinu pieteikumi".

2.attēls


3. solis

"Šie e-rēķinu pieteikumi ir stājušies spēkā" pretī aktīvā līguma ierakstam jāizvēlas "Anulēt pieteikumu".

3.attēls